Največje gradbišče v prestolnici: devet žerjavov na nekaj sto metrih (FOTO)

Nepremičnine Marko Rabuza 22. novembra, 2025 16.57
featured image

V zadnjem letu in pol se je podoba železniške postaje in njene okolice močno spremenila. Pogledali smo, kaj se dogaja na največjem gradbišču v Ljubljani.

22. novembra, 2025 16.57

Najprej so stroji na širšem območju ljubljanske železniške postaje zabrneli na Emoniki, kjer družba Mendota Invest, ki je v lasti največje madžarske bančne skupine OTP, gradi na južni in severni strani železniške proge.

Tu je v načrtu 187 stanovanj, 20 tisoč kvadratnih metrov pisarn, dva hotela in nakupovalni center z 80 trgovinami. Hotela bosta imela 180 oziroma 200 sob, eden od njiju pa bo deloval pod blagovno znamko Tribe, ki spada pod okrilje ene od vodilnih svetovnih hotelskih skupin Accor. Imel bo štiri zvezdice. Celotna vrednost investicije je ocenjena na več kot 350 milijonov evrov, kar je največja naložba bančne skupine v Sloveniji.

Emonika je umeščena ob Dunajsko cesto, zemljišče omejujeta tudi Vilharjeva in Masarykova cesta, prek njega teče železniška proga. Dogajanje na gradbišču, kjer bo stometrska poslovna stolpnica, je zelo živahno. Na nekaj desetih metrih stoji kar sedem žerjavov.

“Eden od izzivov je kompleksna prometna infrastruktura in omejene dostopne poti do lokacije,” pojasnjuje investitor.

Na južni strani trenutno poteka gradnja temeljne plošče in četrte kleti. Na severni strani je v zaključni fazi tretje nadstropje poslovne stavbe, pri dveh stanovanjskih objektih in pripadajočem delu hotela pa potekajo dela nad pritličjem.

Ob uradnem začetku gradnje so vodilni napovedovali, da bodo projekt zaključili konec leta 2027. V Mendoti Invest so tudi že začeli prodajo stanovanj, ki naj bi bila končana nekoliko prej. Velika bodo od 47 do 115 kvadratnih metrov. Kot so pojasnili za Forbes Slovenija, so jih do zdaj prodali nekaj manj kot polovico.

Pogled na prenovo železniške postaje:

Nova železniška postaja v sredino prihodnjega poletja

Hkrati poteka nadgradnja ljubljanske železniške postaje. Dela so se začela lansko jesen in bodo potekala do sredine poletja 2026. Trenutno je največja vizualna sprememba velika steklena galerija nad tiri. Galerija v dveh etaža bo povezava med železniško in novo avtobusno postajo ob Vilharjevi cesti.

V sklopu nadgradnje bo zgrajen še povsem nov podhod pod železniško postajo, ki bo dvakrat večji od dosedanjega. Imel bo dvosmerno kolesarsko stezo.

Nova postaja bo imela 13 tirov, od tega jih bo 11 s peroni. Pogodbena vrednost nadgradnje je okoli 244 milijonov evrov. Na njihovem gradbišču sta dva žerjava, skupno pa je še upoštevajoč Emoniko na nekaj sto metrih kar devet žerjavov.

Kmalu naj bi se začela še gradnja avtobusne postaje, kjer so investitor Slovenske železnice. Ministrstvo za naravne vire in prostor jim je pred dobrim tednom izdalo integralno gradbeno dovoljenje.

Emonika, gradbišče
Na južni strani Emonike poteka gradnja temeljne plošče in četrte kleti (Foto: Denis Sadiković/N1)
Emonika, gradbišče
V sklopu Emonike bo ob dveh hotelih in 187 stanovanjih tudi stometrska stolpnica (Foto: Denis Sadiković/N1)
Emonika, gradbišče
Ob meji z Emoniko vidno napreduje tudi nova železniška postaja, ki bo imela dvoetažno galerijo čez tire (Foto: Denis Sadiković/N1)
Na obeh gradbiščih Emonike je kar sedem žerjavov (Foto: Denis Sadiković/N1)
Železniška postaja gradbišče
Na obstoječem poslopju železniške postaje bosta po pojasnilih projektanta odstranjena oba prizidka (Foto: Denis Sadiković/N1)
Emonika gradbišče
Projekt Emonike bodo zaključili do konca leta 2027 (Foto: Denis Sadiković/N1)
Železniška postaja gradbišče
Nadhod nad tiri bo mogočal povezavo med železniško in avtobusno postajo ter bo v prihodnje prav tako omogočal prehod z ene na drugo stran območja postaje (Foto: Denis Sadiković/N1)
Železniška postaja gradbišče
Dela na železniškem delu naj bi se zaključila v sredini poletja prihodnje leto (Foto: Denis Sadiković/N1)
Železniška postaja gradbišče
Nova železniška postaja bo imela 13 tirov (Foto: Denis Sadiković/N1)
Železniška postaja gradbišče
V podhodu bo tudi steklena streha, ki bo poskrbela za več dnevne svetlobe (Foto: Denis Sadiković/N1)
Železniška postaja gradbišče
Vrednost nadgradnje železniške postaje je 244 milijonov evrov (Foto: Denis Sadiković/N1)
Železniška postaja gradbišče
Podhod pod tiri bo dvakrat širši od sedanjega (Foto: Denis Sadiković/N1)